Awatar- alternatywny nauczyciel?

Awatar (avatar) to reprezentacja osoby w świecie wirtualnym. Awatary są używane na forach dyskusyjnych, w grach komputerowych lub w tak zwanej rzeczywistości wirtualnej. Awatary mogą być prostymi grafikami lub bardziej złożonymi postaciami trójwymiarowymi. Służą na przykład do identyfikowania się z jakimiś postaciami. Również w szkole można mieć swój awatar! Uczniowie klasy szóstej na matematyce tworzyli swoje własne awatary. Przez 45 minut mogli stać się księżniczką, rycerzem, postacią z bajki, czy nawet prezydentem jakiegoś kraju. W ten sposób ćwiczyli swoją wyobraźnię, kreatywność, a ukryci za wymyślonymi postaciami wyrażali swoje opinie i emocje. Szóstoklasiści z „ust” wirtualnej pani od matematyki usłyszeli polecenie, któremu mieli sprostać podczas lekcji. Za pośrednictwem stworzonych przez siebie awatarów mieli „wypowiedzieć” aforyzm lub wierszyk związany z matematyką. Niektórzy po prostu podzielili się swoją opinią na temat tego przedmiotu. Komunikacja za pomocą awatara okazała się prostsza niż w rzeczywistej sytuacji na lekcji. Ci wirtualni reprezentanci mogą mieć bardzo szerokie zastosowanie właściwie na każdej lekcji. Taki awatar nauczyciela może podawać definicje, nowe zwroty, zachęca do uważnego słuchania. Awatar ucznia może wypowiadać się „za niego” na różne tematy. Lekcja jest ciekawsza i wzbudza dużo emocji! Awatary można tworzyć na stronie www.voki.com.

Prowadzenie zajęć i komentarz
p. D. Bugajska